top of page

Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları

  1. Güne gülerek başlayın.

  2. Etrafınızdaki bütün insanlara hoşgörüyle yaklaşın.

  3. Kaşlarınızı çatmayın.

  4. Hiçbir olayın ya da durumun sizi gerebileceğini düşünmeyin.

  5. Her çalışana -ya göz temasıyla, ya da sözle- ‘merhaba’ demeyi ihmal etmeyin.

  6. Problemlere çözüm odaklı yaklaşın.

  7. Çalışanlarınızı anlamaya çalışın.

  8. Çalışanlarınızın yerine kendinizi koyun ve o gözle alacağınız kararları yeniden gözden geçirin.

  9. Çalışanlarınızın dünyasındaki gezintinizle kendi dünyanızdaki gezintinin bir orta noktasını bulun.

  10. Çalışanlarınızı fazla üretime, işe, heyecana ve işi sahiplenmeye sevk edecek tedbirler oluşturun. Bunun ilk yolu, sizi benimsemelerinden geçiyor, unutmayın.

  11. Her zaman enerjik olacak davranışlar sergileyin.

  12. Yemek düzeninize dikkat edin. Ne az yemek yeyin, ne de çok! Dengeli beslenme ve yemeyi tercih ettiğiniz yiyecekler sizin o günkü ruh haliniz üzerinde derin tesirler oluşturabilir.

  13. Kılık kıyafetinize özen gösterin. Rahat edeceğiniz ve sizi temsil edeceğine inandığınız, kendinize yakıştırdığınız kıyafetleri tercih edin. Bulunduğunuz yerde kıyafetinizden dolayı rahatsızlık duyacaksanız o kıyafetin içinden çıkın.

  14. ‘Bu dağların hakimi benim!’ dercesine yürümeyin. Bu yürüyüş, çalışanlarınız üzerinde ‘tiksinti ve nefret’ uyandıracaktır. ‘Kendini beğenmiş’ damgasını yemenizin ne önemi var, demeyin! Bu damga işyerine aidiyeti öldüren bir etkiye sahiptir.

  15. Konuşurken karşınızdaki insanların hiçbir şeyi bilmediğini düşündürecek ses tonlaması, vurgusu ve şiddetinden kaçının! Bu durum bütün bilgi, beceri ve deneyimlerinize rağmen sizden istifade edememelerine sebep olur ki, bunu da normal şartlar altında istemezsiniz herhalde!

  16. Hayata ‘ben merkezli’ yaklaşmayın! ‘Biz merkezli’ yaklaşımınız grubunuzu genişletecektir. Tabii kabullenilmek gibi bir kaygınız yoksa bu maddeyi de boş verebilirsiniz.

  17. İş uyumunuzu bozacak her türlü davranıştan uzak durun. Çalıştığınız insanların bazılarından hoşlanmayabilirsiniz. Hoşlanmadığınız için o insanı yermek, kırmak, üzmek, aşağılamak ve dışlamak gibi davranışlardan uzak durmalısınız. Bu, işyerindeki genel uyumu etkileyebilir. Dengeler sarsılabilir. Sizin beğendiğiniz insanların da size olan tavır ve davranışlarının değiştiğini görebilirsiniz. Bu da ‘işyeri uyumunu sarsar!’

  18. Çalışanlarınızı idare etmelisiniz. Zaman zaman bazı hatalar görmezlikten gelinebilir ve eğitim yoluyla düzeltilebilir. Eğer düzeltilebilecek bir hataysa bu hataları ‘dünyanın sonuymuş!’ gibi görmek yanlışına düşmeyin. Çünkü bu yanlış, iyi bir çalışanınızı kaybetmenize sebep olabilir!

  19. Ne konuştuğunuzun farkında olun. Sözleriniz dikkatle takip ediliyor ve özenle kaydediliyor. Sözlerinizin bir gün karşınıza çıkacağını göreceksiniz ve o günde ‘elinizdeki güç’le ‘ben bunları söylemedim’ deseniz ve o kişiye haddini bildirseniz de ‘kendi iç dünyanızda sorunlar yaşayacaksınız!’

  20. Nasıl davrandığınızın farkında olun. Davranışlarınız çalışanlarınız tarafından dikkatle izleniyor. Karşınızdaki çalışanlarınız her ne kadar size ‘tamam efendim, anlaşıldı!’ deseler de kendi iç dünyalarında sizle ilgili yargıların derinleşmesini engelleyemeyeceğinizi unutmayın.

Comments


bottom of page