top of page
Ayyıldız Danışmanlık

Yeniden Yapılanma Danışmanlığı

Ä°ÅŸletmeler, iç ve dış etkenler, özellikle kendi sektörlerindeki geliÅŸmeler sonucu

rekabet ÅŸartlarına uyum saÄŸlamak, sıkıntılarını gidermek, deÄŸiÅŸime adapte olmak ve kendilerini güncellemek  amacıyla organizasyon yapılarını yeniden yapılandırma ihtiyacı duyarlar. Bazen mevcut yapıyı onarmak sıfırdan yapmaktan zor olabilir.

Ayyıldız Danışmanlık olarak  bu zorlu süreci kolayca aÅŸabilmeleri için

"Yeniden Yapılanma Danışmanlığı" hizmetimizle iÅŸletmelerimize destek oluyoruz.  

Yeniden Yapılanma Nedir?

Yeniden yapılanma, bir organizasyonun, yönetim anlayışı, stratejisi, iÅŸ modeli, süreçleri, iÅŸ gücü, ürün ve hizmetleri gibi baÅŸlıkların tamamında veya bazılarında yaptığı deÄŸiÅŸiklikler ve yeniliklerdir.

​

HiyerarÅŸide deÄŸiÅŸiklikler, hantallıktan kurtulma, sade ve yalın bir sistem kurma, iÅŸgücünde artış veya azalış, ürün ve hizmet yelpazesinde ekleme veya çıkarma, artan müÅŸteri beklentilerini karşılama, yeni yatırım yapma, pazar payını artırma gibi durumlar yeniden yapılanmayı zorunlu kılabilir.

​

Ä°ÅŸletmelerde yeniden yapılanma süreci, tüm paydaÅŸları (iÅŸletme sahiplerini, çalışanları, tedarikçileri ve müÅŸterileri) etkileyebilir.

​

​

Alışkanlıkların deÄŸiÅŸimi söz konusu olduÄŸundan etkili ve doÄŸru bir uygulama, organizasyonu olumlu etkileyecektir. 

Yeniden Yapılanma Danışmanlığı
Yeniden Yapılanma Sebepleri

Yeniden Yapılanma Sebepleri

  • Mevcut iÅŸletme stratejilerinin yetersizliÄŸi

  • Büyümenin getirdiÄŸi sorunlar

  • Yönetim ve yöneticilik kabiliyetlerinin geliÅŸmemesi

  • Hata oranlarının yüksekliÄŸi

  • Ä°ÅŸ süreçlerinin güncelliÄŸini yitirmesi

  • Ä°ÅŸletmelerde kurumsal deÄŸerlerin yetersizliÄŸi

  • GloballeÅŸme ve rekabetin baskıları

  • Endüstri yapısı veya ürün yaÅŸam süresinde deÄŸiÅŸimler

  • Teknolojik yenilik hızı

  • Makro ekonomik trendler ve krizler

  • Rekabetin kısa sürede farklılaÅŸması

  • MüÅŸteri beklentilerinin deÄŸiÅŸmesi

  • Yasal deÄŸiÅŸiklikler veya özelleÅŸtirme

  • Ä°nsan kaynakları deÄŸiÅŸimleri 

Åžirket/marka satınalma veya birleÅŸmeleri, yeni teknoloji kullanımı, stratejik ortaklık kurma vb. durumlarda olan iÅŸletmeler ani büyüme fırsatı yakalayabilmektedir. Bu fırsatları en iyi ÅŸekilde deÄŸerlendirecek bir kurumsal yapıya sahip olmak için yeniden yapılanma gereklidir.

Yeniden Yapılanmaya Ä°htiyaç Duyan Ä°ÅŸletmeler

Tıkanma durumunda olanlar

​

Çok büyük bir deÄŸiÅŸime  ihtiyaç duyan iÅŸletmelerdir. Giderleri rakiplerininkinden veya içinde bulunduÄŸu iÅŸ alanında olması gerekenden çok daha yüksek olan, müÅŸteriye verdiÄŸi hizmet, müÅŸterilere bayrak açtıracak kadar kötü olan, ürün baÅŸarısızlık oranı rakiplerinden epey düÅŸük olan, iÅŸletme içi huzursuzluklar yüksek düzeyde olan iÅŸletmelerdir. Bir baÅŸka deyiÅŸle, çok büyük bir deÄŸiÅŸim geçirmeye ihtiyacı varsa, bu iÅŸletme yeniden yapılanmaya gerçekten ihtiyaç duyuyor demektir.

​

Belirsizlik yaÅŸayanlar 

​

Gelecekteki muÄŸlak durumlara hazırlanma isteÄŸi duyan iÅŸletmeleri kapsar. Başı henüz derde girmemiÅŸ ama yöneticileri, yaklaÅŸan sıkıntıyı/krizi fark edecek kadar ileri görüÅŸlü olan iÅŸletmelerdir. O an için mali sonuçlar tatmin edici görünebilir, ama ufukta yeni rakipler, müÅŸterilerinin isteklerinin ve özelliklerinin deÄŸiÅŸmesi, deÄŸiÅŸmiÅŸ bir ekonomik ortam veya mevzuat gibi iÅŸletmenin baÅŸarısını temelden sarsabilecek durumlar hissedildiÄŸinde ihtiyaç duyulur. Bu iÅŸletmeler, yeniden yapılanmayı baÅŸları derde girmeden önce uygulamaya baÅŸlayacak vizyona sahiptirler.

Yeniden Yapılanmaya İhtiyaç Duyan İşletmeler

Fırsat yakalayanlar

​

Yeniden yapılanmayı üstünlük ve rekabette fark atmak için kullanan iÅŸletmeleri kapsar. Bu tip ÅŸirketler, doruk noktasında olanlardır. Bunların ne bulundukları anda ne de ufukta belirgin sorunları yoktur, ama yöneticileri hırslı ve agresiftir. Yeniden yapılanmayı, rakiplerine karşı üstünlüklerini arttırmak için bir fırsat olarak görürler. Performanslarını arttırarak, rekabet çizgisini yükseltmeyi ve kendileri dışında kalanlar için hayatı zorlaÅŸtırmayı amaçlarlar.

Yeniden yapılanmada roller

Yeniden Yapılanma Sürecinde Roller

Ä°ÅŸletme lideri

  • Lider, organizasyonun tersine dönmesini saÄŸlayacak ve insanları, yeniden yapılanmanın getireceÄŸi radikal deÄŸiÅŸiklikleri kabul etmeye ikna edecek etkide birisi olmalıdır.

  • Lider olmadan organizasyon “kağıt üzerinde” bazı çalışmalar yapabilir ve hatta yeni süreç tasarımı kavramlarını üretebilir; ama yeniden yapılanma gerçek anlamda uygulanamaz.

  • Liderin temel görevi vizyon oluÅŸturmak ve bireyleri motive etmektir.

  • Lider, yeniden yapılanma çalışmalarının baÅŸlangıç vuruÅŸunu yapar. Üst düzey yöneticileri, süreç sahipleri olarak atayan ve onları performansta büyük çıkışlar saÄŸlanmasıyla görevlendiren liderdir.

  • Liderlik sadece pozisyon deÄŸil, aynı zamanda karakter sorunudur. Yeniden yapılanma liderinin vazgeçilmez özellikleri hırs, hareketlilik ve entelektüel merakıdır.

  • Yeniden yapılanma için liderin zamanının küçük bir bölümünden fazlasını ayırması gerekir. Bu zamanı, proje incelemelerine ve yeniden yapılanmayı destekleyen yüreklendirici konuÅŸmalar yapmaya ayrılacaktır.

Üst düzey yönetici

  • Süreç yöneticilerini yönlendiren, denetleyen, liderin yardımcısı pozisyonundadırlar.

  • Yeniden yapılanma da Liderin oluÅŸturduÄŸu vizyonu ve deÄŸiÅŸim isteÄŸini orta kademe yöneticilere aktarandır.

  • Süreç sahiplerine gereken maddi ve manevi desteÄŸi saÄŸlayanlardır.

​

Süreç yöneticisi

  • Yeniden yapılanmanın belli bir sürece uygulanması sorumluluÄŸunu taşıyan süreç sahibi, prestijli, güvenilir ve ÅŸirket içinde etkili, genellikle çizgisel sorumluluk taşıyan orta kademe yönetici olmalıdır.

  • Süreç sahibi her bir süreç seviyesinde yeniden yapılanmanın uygulanmasını saÄŸlamalıdır.

  • Süreç sahibi yeniden yapılanma ekibini oluÅŸturmalı ve ekibin görevini yerine getirebilmesini saÄŸlamak için gerekli her ÅŸeyi yapmalıdır. Süreç sahibi ekibe gereken kaynakları saÄŸlar, bürokratik engelleri aÅŸar ve diÄŸer yöneticilerin iÅŸ birliÄŸini kazanmaya çalışır.

​

Danışman

  • Ä°ÅŸletmede kapsamlı analiz yaparak problemli yerlerin tespit edilmesi, hedeflerin belirlenmesini yöneten ve lideri yönlendirendir.

  • Strateji ve yol haritasını oluÅŸturmada alternatifleri sunan, uygulamaları denetleyen ve zorlayan, deÄŸiÅŸimi yönetendir.

  • Gerekli bilgi kaynaklarını, lider, üst düzey yönetici ve süreç sahiplerine aktarandır.

  • Danışman katalizör etkisi yaparak yeniden yapılanma sonunda görevini tamamlamış olur.

Yeniden yapılanma bir deÄŸiÅŸim sürecidir. DeÄŸiÅŸim ise alışkanlıkların terk edilmesini

gerektirdiÄŸi için her zaman zordur. DeÄŸiÅŸmek ve kendini güncellemek durumunda kalan iÅŸletmede,

kararlı olunur ve deÄŸiÅŸim iyi yönetilirse istenen hedeflere ulaÅŸmak kolaylaşır.

Kurulan yeni yapı, sistem oturana kadar sıkı takip gerektirir. 

bottom of page