top of page

Pazarlama ve Satış Danışmanlığı

Ä°ÅŸletmeler, müÅŸteri hızında hareket etmek, beklenilen satış ve bilinirliÄŸi yakalamak için pazarlama ve satış bölüm ile faaliyetlerini bütün olarak ele almak, yapılandırmak ve verimli hale getirmek için aatış ve pazarlama danışmanlığına ihtiyaç duyarlar.

​

Ayyıldız Danışmanlık,

20 yılı aÅŸkın süredir, yüzlerce proje ve farklı sektörlerde görev almış, profesyonel yaklaşımı benimseyen, tecrübeli danışmanlar ile Satış ve Pazarlama Danışmanlığı hizmeti vermektedir. 

Pazarlama Stratejisi

Pazarlama Stratejisi Nedir?

Pazarlama stratejisi, mevcut pazarlama faaliyetleri ve bileÅŸenlerinin analiz edilerek ve ÅŸirket ana stratejisine baÄŸlı kalınarak oluÅŸturulan sistemsel planlamadır. Stratejik pazarlama analizleri her marka ve sektör için ayrı ayrı yapılır. AÅŸağıdaki analizler ve çalışmalar yapılarak pazarlama stratejisi oluÅŸturulur ve yazılı hale getirilir.

​

  • Ürün portföy analizi ile ürün stratejisinin belirlenmesi

  • Rakip ve rekabet analizleri yapılarak rekabet stratejisi belirlenmesi

  • Pazarlama karması (4P) analizi yapılarak ürün, fiyat, dağıtım kanalı ve tutundurma stratejisi belirlenmesi

  • Ürün hayat eÄŸrisi analizi ile ürün geliÅŸim stratejisi belirlenmesi

  • Ürün-büyüme pazar modeli analizi ile mevcut pazarlarda büyüme ve hedef pazarlara giriÅŸ stratejisi belirlenmesi

  • Sektörde marka konumlandırma analizi yapılarak marka konumlandırması ve buna baÄŸlı olarak marka kimliÄŸi oluÅŸturulması

Artan rekabet baskısı ve hızla deÄŸiÅŸen müÅŸteri beklentileri karşısında iÅŸletmeler, fark oluÅŸturma, farklarını ve güçlü yanlarını hedef kitlerine anlatma faaliyetleri pazarlamanın temelini oluÅŸturur.

Pazarlama Planı Nedir?

Åžirketin pazarlama faaliyetlerini gerçekleÅŸtirmek için dönemsel olarak yaptığı sistemsel planlamadır. Her türlü ürün ve marka tanıtımlarının pazarlama araçlarıyla hedef kitleye iletilmesi için hazırlanan bütünsel hareket planına pazarlama planı denir. Pazarlama planı;

​

  • Pazarlama stratejisi,

  • Dijital pazarlama strateji ve hedefleri,

  • Hedef ve gerçekleÅŸen satış ciroları,

  • Satış artırıcı kampanya ve diÄŸer faaliyetler,

  • Karlılıklar, hedef pazarlara giriÅŸ stratejileri ve satış ciroları,

  • Rakiplerle mücadele pazarlaması,

  • Yeni ürün tanıtımları,

  • Marka konumlandırma hedef ve stratejileri,

  • Marka iletiÅŸim planları,

  • GeçmiÅŸ pazarlama planı performans sonuçları,

  • Pazarlama yönetimindeki kritik ihtiyaçlar dikkate alınarak hazırlanır.

Pazarlama ve Satış Danışmanlığı

PAZARLAMA

Pazarlama planı, ürün bazlı, ürün fiyat segmenti bazlı, müÅŸteri segmenti bazlı, lokasyon bazlı, pazarlama mecraları bazlı olmak üzere tüm sınıflandırma bileÅŸenler dikkate alınarak hazırlanır.

​

Pazarlama planı, pazarlama stratejisi ve belirlenen bütçeye baÄŸlı kalarak en yüksek verimi elde edecek ÅŸekilde yapılan pazarlama aktivitelerini kapsar. Bu aktiviteler;

  • Sosyal medya yönetimi,

  • Web sitesi yönetimi,

  • Ä°nternet yönetimi,

  • Yazılı ve görsel medya yönetimi,

  • Åžubeler üzerinden doÄŸrudan müÅŸteri ile yapılan iletiÅŸimler,

  • Fuar gibi sektör ve müÅŸteri buluÅŸmaları dahil olmak üzere tüm pazarlama mecralarında yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsar. 

​

Ä°ÅŸletmeler, bir plan dahilinde hitap ettikleri müÅŸterilerine markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini doÄŸru ve iyi bir ÅŸekilde anlatarak bilinir olmak ve satış yapmak için pazarlama faaliyetlerini yaparlar.

Marka Yönetimi

Marka Yönetim Çalışmaları

Ä°ÅŸletmenin hedeflediÄŸi pazar ve müÅŸteri kitlesine markasını, ürünlerini ve kendisini anlatması ve doÄŸru konumlandırması marka yönetiminin temelini oluÅŸturur. Ä°ÅŸletme büyüklüÄŸüne, yerel ve globale hitap etme durumuna göre farklılık göstermesine raÄŸmen genel olarak marka yönetim faaliyetleri aÅŸağıdaki konuları kapsar.

​

  • Marka konumlandırmanın yapılması

  • Marka stratejisi, marka kimliÄŸinin oluÅŸturulması

  • Marka vaadi ve slogan belirlenmesi

  • Marka kurumsal kimlik çalışmaları (logo, marka görselleri vb.)

  • MaÄŸaza, satış noktası ve ürün sunumları konsept tasarımları

  • Ürün/marka tescillerinin yeterliliÄŸi

  • Marka performans ölçütlerinin belirlenmesi

  • Marka satışlarının ana pazarı ve ikincil pazarlarında konumunu gösteren araÅŸtırmalar

  • Markaya özgü pazar araÅŸtırmaları

  • MüÅŸteri memnuniyet araÅŸtırmalarının yapılması

  • 4P Pazarlama karmasının oluÅŸturulması

  • MüÅŸteri sınıflamasının yapılması

  • Hedef pazar belirlenmesi, pazarın bölümlendirilmesi

Pazarlama ve satış check-up aşaması

1. TeÅŸhis

Pazarlama ve Satış Check-Up Aşaması

​

Danışmanlık talep eden iÅŸletmelerde, ihtiyaçlarının tam olarak belirlenmesi için satış ve pazarlama check up çalışması gerçekleÅŸtirilmektedir.

Satış ve pazarlama check-up aÅŸamasında pazarlama yönetimi, satış yönetimi, marka yönetimi ve rekabet alt baÅŸlıklarında birçok kriterin analizi yapılmaktadır.

​

Analiz yaparken, yüz yüze mülakat, anket ve testler, iÅŸ ve karar süreçleri, dokümanlar, program kullanımı ve mevcut olan raporlar incelenir, bilgiler ve bulgular toplanır, analiz yapılır.

Satış ve pazarlama check up sonunda hazırlanan kapsamlı rapor, iÅŸletme üst yönetimine yazılı ve sözlü olarak detaylı ÅŸekilde sunulur.

2. Çözüm

Pazarlama ve Satış Danışmanlığı                                          Proje Ä°ÅŸ Planının Hazırlanması

​

​

Satış ve pazarlama check up raporu sunumundan sonra danışmanlık sözleÅŸmesinin eki olan proje iÅŸ planları/proje kartları hazırlanır.

Proje iÅŸ planları, uzman danışmanlarımız tarafından iÅŸletme büyüklüÄŸü, organizasyon yapısı ve tespit edilen eksikliklere göre hazırlanır.

 

Bu proje iÅŸ planlarında, tespit edilen eksikliklerin giderilmesi ve geliÅŸmelerin yapılması için yapılacak geliÅŸtirme faaliyetleri yazılır. Proje iÅŸ planlarında temel problemler, hedefler ve proje çıktıları olmak üzere yapılandırma yol haritası ve öngörüleri hazırlanır.

​

Proje iÅŸ planları, Satış ve pazarlama danışmanlığı süresince danışmanlar tarafından uygulanmak üzere iÅŸletme üst yönetimine sunulur. Yapılacak çalışmaların detayını içeren bu planların, üst yönetimce anlaşılması, desteklenmesi ve proje deÄŸerlendirme aÅŸamalarında rehber kılavuz olması saÄŸlanır.

Pazarlama ve satış danışmanlık süreci

3. Uygulama

Danışmanlık Süreci

Yapılacak çalışmaların detayını içeren proje iÅŸ planlarına göre danışmanlık projesi yürütülür. Ä°ÅŸletmenin geliÅŸim süreci bu iÅŸ planları doÄŸrultusunda aÅŸağıdaki temel çalışmalar esas alınarak ilerletilir.

 

Altı baÅŸlıktan oluÅŸan bu temel esasları, üst yönetimin, yöneticilerin ve çalışanların anlaması ve desteklemesi, uygulaması ve ilerlemesi danışmanlarımızın genel hedeflerindendir.

1- Pazarlama ve Satış Bölüm Yapılandırması

2- Pazarlama Yönetimi

3- Satış Yönetimi

4- Ä°hracat Bölüm ve Faaliyetleri Yönetimi

5- Marka Yönetimi

6- Rekabet Yönetimi

4. Sonuç

Danışmanlık Sonuç Raporunun Sunulması

Pazarlama ve satış danışmanlığı projeleri sözleÅŸmelerinde, belirtilen süre ve çalışmalar tamamlandıktan sonra proje sonlanmış olur. Pazarlama ve satış danışmanlığı sonuç raporu hazırlanır. 

​

Proje iÅŸ planlarındaki hedefler ve proje çıktıları olmak üzere oluÅŸturulan yol haritası deÄŸerlendirilmesi yapılır. Proje iÅŸ planındaki geliÅŸtirme maddelerinin her biri için deÄŸerlendirme ve sonuçlar rapora yazılır.

​

Üst yönetime danışmanlık sonuç raporu toplantı ile sunulur. Ä°ÅŸletmenin, bu aÅŸamadan sonra ÅŸube sayısını artırma, kurumsallaÅŸma ve markalaÅŸma çalışmaları olarak yapması gerekenler için özet bir iÅŸ planı aktarılır.

Ä°ÅŸletmelerde müÅŸteri ve pazar analizleri ile marka konumlandırmasını doÄŸru yapmak, müÅŸteri iliÅŸikleri yönetim modelleri geliÅŸtirmek, müÅŸteriye hoÅŸ deneyim yaÅŸattırmak, dijital ve geleneksel kanallarla müÅŸteriye dokunma çabasına girmek hayati önem arz etmektedir.

bottom of page