Kurumsal Check-Up
KurumsallaÅŸma çalışmaları yürüten veya yürütecek olan, daha kârlı ve verimli bir iÅŸletme haline gelmek isteyen, mevcut yapılarının incelenmesini, eksiklerinin tespit edilmesini, kurumsal seviyelerinin belirlenmesini arzu eden ve bir yol haritasına sahip olmak isteyen her iÅŸletmenin ihtiyacı olan bir analizdir.Â
Kurumsal Check-Up Nedir?
​
Kurumsal check-up, iÅŸletmenizin farklı departmanlarındaki saÄŸlık durumunu ölçen, mevcut ve geleceÄŸe yönelik risklerini belirleyen ve iyileÅŸtirmeye yönelik öneriler sunan profesyonel bir hizmetimizdir.
​
Bu hizmeti ürün haline getirdik ve 2010 yılından bu yana iÅŸletmelerin istifadesine sunuyoruz. Kurumsal check-up hizmetimizi, iÅŸletmenizin mevcut durumunu bütün detaylarıyla gösteren ve gelecek için tüyolar veren bir fotograf olarak da deÄŸerlendirebilirsiniz.
Kurumsal Check-Up hizmetimiz, farklı kurumsallaÅŸma projelerine imza atan, deneyimli ve uzman danışmanlarımız tarafından, iÅŸletmenizin özelliklerini de dikkate alarak belirlenen sürede verilmektedir.Â
Bu hizmetimiz, iÅŸletmenizin mevcut durum tespitini kapsadığı gibi sonrası için önerilerden oluÅŸan bir yol haritasını da içermektedir.
Ürünümüz Nasıl OluÅŸtu?
​
Kurumsal Check-Up hizmetimizi, "SPK (Sermaye Piyasası Kurulu) Kurumsal Yönetim TebliÄŸi"ndeki "Kurumsal Yönetim Ä°lkeleri"ni referans alarak, üretim, ticaret, hizmet, gıda ve üretimi, inÅŸaat, franchising alanlarında belirlediÄŸimiz kriterlerden oluÅŸturduk.
​
Bu kriterleri, 20 yılı aÅŸkın süredir gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz yüzlerce danışmanlık projemizden elde ettiÄŸimiz tecrübelerimizle zenginleÅŸtirdik. Yaptığımız birçok uygulamayla doÄŸruladık. GeliÅŸen ve deÄŸiÅŸen trendlere göre de güncellemekteyiz.
Kurumsal Check-Up Yöntemimiz
​
Yedi temel başlıkta, 150 ile 250 arasındaki kriterin analizi yapılır.
​
-
Yönetim (yönetim, liderlik, strateji)
-
Üretim Yönetimi (üretim, planlama, Ar-Ge, depolama, lojistik)
-
Satış Yönetimi (pazarlama, satış, rekabet, marka)
-
Mali Ä°ÅŸler (finans, muhasebe, mali performans)
-
Tedarik Yönetimi (tedarikçi yönetimi, satınalma)
-
Altyapı, Teknoloji, Kalite Yönetimi
-
Ä°nsan Kaynakları Yönetimi
​
Analiz yaparken;
-
Yüz yüze mülakat yapılır,
-
Anket ve testler doldurulur,
-
Ä°ÅŸ ve karar süreçlerinin incelenir,
-
Doküman ve program kullanımı kontrol edilir,
-
Mevcut olan mali, satış, üretim vb. raporlar incelenir.
​
Bilgiler ve bulgular deÄŸerlendirilmek üzere toplanır.
Kurumsal Check-Up sonunda kapsamlı bir rapor sunumu yapmaktayız.
Kurumsal Check-Up Aşamaları
Planlama
Ä°ÅŸletmenizin sektörü, organizasyon yapınız, çalışan sayınız vb. hususlar dikkate alınarak, analizi yapacak danışmanlar ve analiz için gerekli zaman belirlenir. Analiz edilecek departmanlar, tesisler, ÅŸubeler, gerekli rapor ve veriler ile görüÅŸme yapılacak yönetici ve çalışanlar size bildirilir.
DeÄŸerlendirme
Gözlemler ve bulgular, analize katılan danışmanlarca tecrübemiz ve yönetim kriterleri çerçevesinde deÄŸerlendirilir. Ä°ÅŸletmenin artıları ve eksileri, geleceÄŸe yönelik riskleri belirlenir. Yol haritası hazırlanır.
Analiz
Yapılan planlama ve analiz kriterlerimiz doÄŸrultusunda, belirlenen departmanlar incelenir. Üst yönetim, yöneticiler, kilit personel ve gerektiÄŸinde müÅŸteri ve tedarikçilerle görüÅŸmeler yapılır. Anketler uygulanır. Elde edilen bilgi ve bulgular kayıt altına alınır.
Analizin Üst Yönetime Sunulması
DeÄŸerlendirme sonunda hazırlanan kapsamlı rapor, iÅŸletme üst yönetimine yazılı ve sözlü olarak detaylı ÅŸekilde sunulur.
Firmamıza "Kurumsal Check-Up" yaptıran iÅŸletmeler, sunduÄŸumuz raporla kendilerine bir iÅŸ planı hazırlayıp kurumsallık yolculuklarına devam edebilirler. Hazırladığımız yol haritasını uygulayabilirler ya da Ayyıldız Danışmanlık'tan profesyonel destek alarak daha kararlı bir ÅŸekilde sorunlarını çözüp hedeflerine ulaÅŸabilirler.
Kurumsal Check-Up hizmetimiz hakkında detaylı bilgi almak ya da baÅŸvuru yapmak için iletiÅŸim formumuzu doldurabilirsiniz.
En kısa sürede size dönüÅŸ yapılacaktır.