top of page

Sürekli Para Sıkıntısı Çeken Şirketlerin Yaptığı 4 Para Yönetimi Hatası

Her yeni şirketin (ve birçok eski olanın da) derdi, iki yakayı bir araya getirmek için sürekli maddi kaynak bulma ihtiyacıdır. Bir şirketi yönetmek çok stresli bir iştir. Kafanızı meşgul eden sorunlar yumağına ek olarak çalışanlarınıza ve tedarikçilerinize ödeyecek paranız olmaması yeni bir sorun olmamalıdır.


Şirketinizi net bir iş planı ve yeterli maddi kaynak ile başlattığınızı varsaysak bile, maddi sorunların sizin peşinizi bırakmaması için onlarca neden olabilir. Aşağıda bunlara detaylıca bakalım:


1.Dikkatsiz Muhasebe


Maliyetleri düşük tutmak için birçok şirket sahibi finans gibi temel olmayan fonksiyonları kendi üzerlerine alırlar ve şirket hesaplarını kendileri yönetirler. Çoğunlukla finans yönetimini, muhasebe hakkında biraz bir şeyler bilen en ucuz çalışanın sorumluluğuna verirler. Bu hatalı bir harekettir.


Paranız, tekerlerdeki yağınızdır. Şirketinizi ilerleten şey budur. Öncelikle, şahsi finans konularınızı şirketinizin finans yönetiminden ayırın. Zor zamanlarda bile, ne kadar çekici gelse de, kasadan kendinize para almayın.

Yetkin bir finans yöneticisine yatırım yapın ve sizin için basit ve şeffaf bir muhasebe sistemi kurmasına izin verin. Bir finans yönetim yazılımı kullanmak, ödemelerinizi ve hesaplarınızı düzenli tutmanız için gereklidir. Fatura basmanıza, müşterilerinize gecikmiş ödemeler için uyarı göndermenize, personel ödemelerinizi yönetmenize ve vergilerinizi doğru hesaplamanıza yardımcı olur.


En önemlisi, her türlü gelirinizi ya da maliyetinizi finans programına işlemeyi görev haline getirin. Bu sayede, finansal yılsonunda paranızın nereye gittiğini bilirsiniz.


2.Dengesiz Kaynak Dağılımı


Şirketiniz için yıllık bir bütçe hazırlama konusunda yeterli zaman harcamamanız, her alım ya da satış yaptığınızda finansal kaynaklarınızı keyfi bir şekilde rasgele kullanacağınız anlamına gelir.


İki aşamalı bir bütçe hazırlayın, biri tüm yıl için rehber olacak şekilde, diğeri de günlük iş gerçeklerini dikkate alarak aylık revize edeceğiniz şekilde. Bütçe, tahmin ettiğiniz tüm maliyetleri içermelidir. Alımlarınızı önceliklendirerek ve lüks harcamalarınızı kısarak, ay bitmeden paranızın bitmemesini sağlarsınız.


3.Fevri Satın Almalar


Birçok şirket sahibi şirketleri için beklenmedik ve planlanmamış alımlar yaparlar ve bu, tüm ayın bütçesini raydan çıkarabilir. Her bütçede bu tip durumlar için ‘diğer harcamalar’ diye bir kısım bulunur. Fakat yıllık planlarınızın bir parçası olmayan bu tip şeyleri satın almak için bütçenizdeki acil durum parasını kullanmanız, maddi kaynaklarınızın ay bitmeden tükenmesinin ana nedenidir.


Senaryoya bağlı kalın ve sadece yılın ya da ayın başında planladığınız harcamaları yapmaya çalışın. Bu sayede, acil durumlar için bir kaynağınız kalacak ve şirketinizin finansal kaynaklarını tükettiğiniz için suçluluk hissetmeyeceksiniz.


4.Müşterilere Çok Ucuz Fiyatlar Vermek


Çok rekabetçi bir iş ortamında yaşadığımızı söylersek abartmış olmayız. Binlerce şirket potansiyel alıcılara çok düşük fiyatlar sunarak yeni pazarlara girmeye çalışıyorlar. Fakat bugün çok fazla şirket, rakiplerini fiyatları kırarak alt etmeye çalıştığı için zarar ediyor. Bu strateji başta işe yarasa bile, sadece fiyata bağlı rekabet etmek uzun dönemde başarılı bir strateji değildir. Müşterilerin zihninde, çok ucuz verilen fiyatlar daha fazla pazarlık için kapıyı açar, ya da ürünlerinizin kalitesi hakkında kuşku uyandırır. Akılcı fiyatlama stratejileri sürdürülebilir şirketler ortaya çıkarır.


Kaynak: Entrepreneur

bottom of page