-Pazarlama kadrolarınız yeterli mi?
-Hedef kitleniz ile marka konumlandırmanız örtüşür mü?
-Dağıtım kanallarınız doğru ve yeterli kurgulanmış mı?
-Doğru satış noktalarında mısınız?
-Ürününüz beklentileri karşılıyor mu?
-Ambalajlarınız cazibeli mi?
-Doğru fiyattan mı satıyorsunuz?
-Tanıtımınız etkili mi?
Pazarlama ve Satış Danışmanlığı Nedir?
Şirketlerin ayakta kalması ve başarılı olması büyük ölçüde pazarlama başarısına bağlıdır. Günümüzde Pazar yönlü politikalar geliştiremeyen ve Pazar beklentileri doğrultusunda kendini yenilemeyen şirketler uzun ömürlü olamayacaktır.
Günümüz iş dünyasının en çok kafa yorduğu ve geliştirmeye çalıştığı alan pazarlamadır. Çünkü müşteri bulmakta sorun çekmediğiniz sürece her ürünü üretebilir veya temin edebilirsiniz. Önemli olan yeni müşteriler bulmak ve mevcut müşterileri sadık kılmaktır. Bu da satıştan önce pazarlamanın işidir.
Sizi rekabette geçen firmaların farkı, pazarlamada sizden daha becerikli olmalarıdır. Pazarlama performansınızı sürekli geliştirmelisiniz. Bunun için de mevcut pazarlama yeteneğinizi çok iyi sorgulamalısınız; Pazarlama kadrolarınız yeterli mi? Hedef kitleniz ile marka konumlandırmanız örtüşüyor mu? Ürününüz beklentileri karşılıyor mu? Ambalajlarınız cazibeli mi? Doğru fiyattan mı satıyorsunuz? Dağıtım kanallarınız doğru ve yeterli kurgulanmış mı? Doğru satış noktalarında mısınız? Tanıtımınız etkili mi?
Pazarlamaya dair bu ve benzeri yüzlerce sorunun cevabını birlikte bulabilir, çok etkili çözümler önerebiliriz. Firmanızın pazarlama departmanını ve faaliyetlerini analiz ederek, pazarlama performansınızı sürekli ölçebileceğiniz raporlama sistemleri oluşturur, böylece pazarlama yatırımlarınızın geri dönüşümünü ölçebilmenizi sağlayabiliriz.
Yunus EROL⎮Yönetim Danışmanı
Comments