+90 212 603 23 23

Sosyal Medyada Biz}

Sosyal Medyada Markaların Yaptığı Yanlışlar

Sosyal Medyada Markaların Yaptığı Yanlışlar

Genel olarak 2004 yılında Facebook ile başlayan sosyal medya serüveni ardından Twitter, İnstagram, Pinterest gibi birçok sosyal medya kanallarını da peşinde getirdi.

Sosyal medya kanallarının çıktığı ilk yıllarda firmaların tercihleri arasında yer almasa da sosyal medyanın ne kadar büyük olduğunun farkına varamadılar. Ancak son zamanlarda sosyal medya ile iç içe yaşıyoruz diyebilirim.

Sosyal Medyayı Aktif Kullanan Marka Kazanır

Sosyal medyayı tercih eden bir marka müşterileri ile ne kadar içli dışlı olup, sosyal medya üzerinden kısa süreli destekler verebilirse, firmanızı her alanda bir adım öne taşıyabilecek güce sahip olabilirsiniz. Ancak günümüzde birçok firmada bu desteği görememekteyiz, aktif olarak sosyal medya kullanıcıları her alanda yoğun bir şekilde firmalara soru sormaktadır. Ancak geri dönüş alamayan kullanıcılar o firmayı sosyal medyada rezil etme gibi bir durumda söz konusu olabilmektedir. Sosyal medyayı kullanan bir firma paylaşım oluştururken planlı ve düzenli paylaşımlar sunmalıdır.

Eğer sizde bir marka olarak sosyal medyayı aktif kullanamıyorsanız, e-ticaret sisteminde ilerlemek yerine geriye doğru gitmeyi göze almış sayılırsınız. Sosyal medya üzerinden verilen destek ve müşteri memnuniyeti sizi her zaman bir adım önde götürecektir. Sosyal medya sayesinde müşterileriniz ile kuracağınız iletişim size markalaşma yolunda en büyük faktörlerden bir tanesi diyebilirim. Aktif bir sosyal medya ve müşteri memnuniyeti daima kazandırır.

Doğru Paylaşımlarda Bulunmak

Eğer sosyal medya üzerinden doğru paylaşımlar yapabiliyorsanız, sizden iyisi yoktur. Paylaşımdan kastım sadece satış odaklı olmaktan ziyade çeşitli etkinlikler, yarışmalar, günaydın gibi birçok paylaşımlar bu sözlerime dâhildir. Tabi ki Türkiye tarihinin önemli günlerinin anımsanması sayfanıza kurumsal bir firma olma yolunda ilerlemenizi sağlamış olacaktır. Takipçilerinizle kuracağınız iletişim gayet profesyonelce ve hızlı olmalı, hızlı yanıtlar vermeniz müşteriniz size kızmış dahi olsa diğer firmalardan sizi ilerde kılan iletişim faktörünüz ön planda olacak ve size kemik kitle kazandıracaktır.

Nerede yanlış yapıyorsunuz?

Yukarıda saymış olduğum faktörleri uyguluyorsanız doğru yoldasınız, ancak uygulayamıyorsanız kat etmeniz gereken uzun bir yol var demektir. Eğer bunları yapıp hala sonuç alamıyorsanız, siteniz ile alakalı bazı sorunları test etmeli düzenlemeli ve paylaşımlarınızda kullandığınız görsellerin daha özel tasarımlara sahip olması gerekmektedir. Yanlış yaptığınız diğer bir konu ise eleştirilere açık olmamanızdır. Müşterinizden gelen talepleri göz önünde bulundurmamanız size en büyük yanlışlardan bir tanesini yaptığınızın kanıtıdır.

Kaynak: www.sosyalmedya.com

15 Ekim 2015
1.617 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN