+90 212 603 23 23

Sosyal Medyada Biz}

ISO 9001 NEDİR?

ISO 9001 NEDİR?

Günümüz şartları tamamen bilgi ve rekabete dayalı bir sistem olduğundan dolayı kalitenin önemi kat kat artmaktadır. Bundan dolayı uluslararası alanda standart olmuş belgelerin önemi daha çok artmıştır.

ISO 9001 standardı Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından uluslararası standart olarak yayınlanan ve halen tüm dünyada birçok ülkede belgelendirme modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslararası Kalite Yönetim Sistemi Standardıdır ve 8 Kalite Prensibine dayanmaktadır:

Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar müşterilerine bağlıdırlar, bu nedenle müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli ve müşteri beklentilerini aşmaya istekli olmalıdır.

Liderlik: Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini sağlar. Liderler, kişilerin, kuruluşun hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılımı olduğu iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.

Kişilerin katılımı: Her seviyedeki kişiler bir kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluş yararına kullanılmasını sağlar.

Proses Yaklaşımı: Arzulanan sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiği zaman daha verimli olarak elde edilir.

Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbirleri ile ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı yapar.

Sürekli İyileştirme: Kuruluşun toplam performansının sürekli iyileştirilmesi, kuruluşun kalıcı hedefi olmalıdır.

Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Etkin kararlar, verilerin analizine ve bilgiye dayanır.

Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer ortaya çıkarma yeteneğini takviye eder.

Bu yaklaşımların işletmenin iyileşmesinde ve etkin rekabet koşullarında daha avantajlı hale gelmesindeki rolü tartışmasızdır. ISO 9001 standardını işletmesine en uygun şekilde adapte edenlerin başarılı olması kaçınılmazdır. Çünkü bunun sonucunda birçok faydalar ortaya çıkacaktır.

Bu faydalar kısaca şöyle özetlenebilir: Liderlik anlayışının yerleşmesi, kuruluşun hedeflerle yönetilmesi, yetki ve sorumlulukların net olarak tanımlanması, organizasyonel yapının güçlenmesi, iş akışlarının iyileştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, kaynakların daha verimli yönetilmesi, tedarikçilerle ilişkilerin güvence altına alınması, satışların artması, maliyetlerin düşürülmesi, eğitimli ve motive olmuş personel, problemli alanların çalışanlar tarafından saptanarak iyileştirilmesi, kuruluşun tüm faaliyetlerinde sürekli iyileştirme, müşteri şikâyetlerinin etkin olarak ele alınması, müşterilere ve potansiyel müşterilere kuruluşunuza ilişkin güvenin aşılanması ve artması, kendi kendini denetleme, kalite kontrol faaliyetlerinin iyileştirilmesi, uygunsuz ürün/hizmetin kontrol altında tutularak müşteri mağduriyetinin azaltılması, müşteri memnuniyetinin arttırılması, pazarda prestijin artması.

Engin KARAMAN/Yönetim Danışmanı

01 Temmuz 2013
1.511 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN